rss
email
twitter
facebook

Wednesday, November 19, 2008

Kpd para pelajar INTI yg baru dpt result

Setelah membaca menerusi beberapa blog korang mengenai result korang yg baru kuar, nampaknye sumer org pun tak dpt result yg memberangsangkan. Rilek la. Kalau sorang2 je dpt result camtu bleh la gak nak sedey2 tp ni hampir sumer org pun kecewa gak. Nampak sgt sama ade paper dia susah giler atau mmg cara pemarkahan diorang agak tegas. Kesian plak aku tgk. Sumer sedih & stress je.

Sesungguhnye stress tu tidak bagus kerana bleh menyebabkan darah tinggi, dll. Aku contoh terbaek. Aku ni high blood jgn tak tau. Huhu. Eh bukan hereditary la family aku takde sejarah ade high blood. Aku yg develop sendiri atas faktor2 luaran. Aku selalu pening kepala. Dan sakit kepala tu mkn ubat byk mane pun tak leh hilang. Sesuke dia je nak hilang bile. Oleh itu jgn la korang nak stress, sedih atau kecewa. Gagal itu sebahagian dr hidup kan? Eceh kemain lg aku. Huhu.

So korang rilek je la. Result tu dah kuar. Korang stress, sedih atau kecewa camne sekali pun tak leh tukar dah so tapayah la nak mengabehkan boreh nak susah hati. Mungkin sem ni la korang tak baper bagus sgt tp at least skrg korang dah tau kan mane korang lemah. Bleh improve next sem sbb dah tau. Jgn jadikan alasan result teruk utk seksa diri sendiri plak. Play hard study smart la. Ehehe ceh aku ckp mcm aku ni hebat plak. Hehe.

Jgn stress ye! Take it like a man (or woman) and tell the whole world that "I failed and I'm happy about it!!!" Erm. Ok mungkin tu tak perlu tp don't take it TOO seriously la. 1st sem foundation maa. Jauh lg perjalanan korang.

SMILE!!!

Bak kata pepatah Inggeris:
There's always a silver lining behind a dark cloud

2 things were said:

Anonymous said...

pepatah eng ader..
bm pun ader..w
waahh dahsyat!
thanks..:P

Rayza Ridzuan said...

You're welcome Ms. Alyaa! Suwoh kwn2 awak yg laen yg baru dpt result gak bace post ni ye! Huhu.